fredag den 23. maj 2014

Fem dage med skitserier fra bus M2 .... og en enkelt udtagelse !!!

Denne uge ( 19.-23. maj 2014 ) har jeg deltaget på et tegnekursus ... "Life Drawing" / "Akt tegning" på "Kongens Senter"   ... glimt fra dette tegnekursus kan ses på min hjemmeside.

For at komme hjemmefra til "Kongens Senter" har jeg kørt med Metrobussen M2 .... hvilket har givet anledning til lidt skitsetegning. De fleste med en tegnetid på max 5 min.

Mandag ... Tynd vandfast tusch ... og 5 min som skrevet står på skitsen

Tirsdag .... En morgenskitse ... en herre med "propper i ørene" ... Fyldepen og Derwent Waterbrush

Tirsdag .... på vej hjem fra kursus med M2 ... endnu en skitse med fyldepen og Derwent Waterbrush

Onsdag morgen ... en lille dreng med tøjdyr på M2 ... Fyldepen og Derwent Waterbrush

Onsdag eftermiddag ... her er undstagelsen ..... der er ikke meget bus skitse over denne .... og dog ... herremanden på skitsen er manden der grundlagder Kristiansand .... den danske konge Christians 4

..... jeg sidder i læskuret ved busstoppestedet Festningsgt/Tollbodgt overfor Tinghuset
... med statuen af Chr.4 i midterrabatten

Det er stadig onsdag ... M2 bussen kom og dermed måtte jeg forlade Chr.4. I bussen sad en fargerig dame  ...  med det sammen jeg begynte skitsen følte jeg hendes blik på min skitsebog hele tiden .... så jeg prøvede at have mit blik alle andre steder end på hende .... og tegne få streger ad gangen  .... tror tegnetiden blev 3-5 min inden damen stod af bussen
... Fyldepen og Derwent Waterbrush

Torsdag morgen ... M2 og 4 unge mennesker på vej til skole
... Fyldepen og Derwent Waterbrush ... og som det ses var blækket ikke tørt da jeg lukkede skitsebogen

Torsdag eftermiddag ... en mand står med hånden på en barnevogn  ..... M2 på vej hjem

Fredag morgen på vej til sidste kursus dag med M2 .... mange stænger med stopknapper .
... fyldepen og Derwent Waterbrush

Ingen kommentarer:

Send en kommentar