onsdag den 2. august 2017

Hånes Brygge ...


Skitse no 1 ... låge ved Hånes Brygge
Vejret skiftede fra gråt til sol midt på eftermiddagen ..... tegnesager blev fundet frem inden Ida ( vovse ) og jeg gik en tur til "Nedre Hånes". Der stoppede jeg ved stor gitterport. Den er delt op i en køreport til venstre og en låge til gående trafik til højre.
På toppen af hver stolpe var der placeret runde natursten. Stenene blev holdt på plads af "sorte grene med guldblade".
Jeg bestemte mig for at lave en skitse af lågen længst til højre.
Det blev en ganske lille fyldepen/akvarel skitse ...
jeg havde egentlig tænkt at fortsætte op over papiret med det store flotte træer
.... men pludselig skiftede vejret fra sol til regn ... i al hast pakkede jeg sammen og gik hjem.
Det blev sol igen netop som jeg nåede hjem til min hustru.

I dag skinnede solen igen ... jeg bestemte mig for at lave et par skitser mere fra samme sted som i mandags. Denne gang området ved håndtaget, som jeg af en eller anden grund helt havde overset, da jeg lavede den første skitse ...

Skitse no 2 ... dørhåndtag ved "Hånes Brygge"


Skitse no 3 ... Stenen på stolpen yderst til højre ... Hånes Brygge




A5 arket med skitserne fra Hånes Brygge, som det ser ut i min skitsebog


Der er tegnet med fyldpen "ladet" med vandfast blæk ... farverne er Skt. Peterborg akvareller

Ingen kommentarer:

Send en kommentar