onsdag den 9. april 2014

9. april 2014 Kirkegate, Kristiansand, Norge



Vejrudsigten sagde klart vejr og 10-12 grader celcius.
Min hustru havde et ærinde i byen, og det gav mig en times tid, som passede perfekt til at lave en URBAN SKETCH.
Jeg gik lidt rundt ved Kristiansand festning, som ligger ud mod havet.
Der var lav sol og modlys .... så alt var reduceret til silhuetter mod det kraftige sollys.
Vinden kom iskold ind fra havet, så jeg fandt hurtigt ind i kvadraturen ... netværket af veje i Kristiansand centrum.
I et gadekryds mellem Kirkegate og Østre Strand Gate fik jeg øje på Domkirken i Kristiansand og St. Ansgar Katolske Kirke.
Jeg stod direkte på hjørnet, på kantstenen ud mod vejen ... for at få det rigtige perspektiv, men også for at få lidt varme fra solen.



Skitsebogen ..... med farveprøver til højre. Jeg må lære min waterbrush at kende .....

Materialerne er en A5 Fabriano Sketchbook med 120 g tegnepapir. I dag tegnede jeg med en MARVY UCHIDA tusch 0,1 og der er lagt akvarelfarver ( St. Petersborg ) på med en waterbrush inden jeg efter en lille time pakkede sammen og fandt min hustru igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar