mandag den 21. april 2014

Mellem Hirtshals og Kristiansand

På vej hjem fra en hyggelig familietur sad min hustru og jeg igen i toget, denne gang på vej nordover.

Det tog lidt tid, at komme på plads med bagage osv.
Skitsebogen ( A6 ) blev fundet frem og jeg fandt et motiv i den modsatte ende af togvognen. Men jeg havde ikke taget høje for, at ikke alle skal køre lige langt med tog.




..... en enkelt togskitse. Desværre skulle netop denne passager ikke ret langt med toget
.... kuglepennen der ligger i bunden af dette og de andre fotos, er ikke den der er tegnet med.
Den ligger der bare for at skitsebogens blade skal ligge så fladt som muligt ved fotograferingen.
Alle skitserne i dette indlæg er tegnet med min MARVY UCHIDA pen.....
Damen forlod toget bare få minutter efter jeg var begyndt på min skitse. Der kom ikke nye passagerer på den plads, der var andre i toget,  men de sad så tæt på mig, at jeg ikke syntes det var passende at gå igang med nye skitser.

Min hustru og jeg nød udsigten fra toget til vi skulle af og træffe venner i Hjørring ;-)

Senere samme aften på Superspeed kom der gang i skitseblokken igen. Båden var fuld, jeg tror ikke jeg tidligere har oplevet at der var så mange ombord på Superspeed.

.... vi sad i samme sted hele aftenen ... få meter fra receptionen, og med mennesker hele vejen rundt om os. Der var meget bevægelse, folk kom og gik hele tiden.

Mine enkle skitser fra resten af aftenen ses herunder ....

Disse tre er tegnet i flere omgange ... de kom og gik ... vendte og drejede sig, så jeg måtte vente til de kom tilbage til samme stilling/ blikretning. Specielt ham til højre ... som var den første jeg skitserede .... sad uroligt ... hovedet "roterede" mens han skiftevis så på manden i midten og ud i receptionsområdet, som jo var fuldt af folk ....

Efter en pause med skitserne gik jeg i gang med herren til højre .... han og de to andre stod ved skranken i reseptionen ... den totale skitsetid er her max 5 min

Personen til højre er en del af vagtpersonalet på båden
..... men ud over at passe sit arbejde så kom han gang på gang tilbage og sludrede med en af damerne i receptionen
..... på trods af at båden var stop fuld havde han tilsyneladende meget lidt at lave ;-)

Dette blev den sidst skitse på denne tur.
En gruppe mindre børn sad samlet om en dreng med en iPad.
Nogle af børnene havde  andre elektroniske spil ... men det var tydeligt hvor opmærksomheden var.
En enkelt dreng var tydeligt ikke en del af fællesskabet ....





Ingen kommentarer:

Send en kommentar