onsdag den 2. maj 2018

Berit Nordstrands Bønnebrownies ...


Dobbeltopsalg i Moleskine 9x14cm.
Te med eftermiddagskage ...
Ida ( vovse ) slapper af på gulvet ...

Bønne brownies med sjokolade krem er en saftig og fyldig brownies rik på både sjokolade smak og bygge klodser med helse kraft. Både bønner og egg byr på amino syrer celle fabrikkene trenger når de skal bygge proteiner som hormoner, signal stoff og muskel fibre. Vitamin arbeidere og mineral verktøy følger også med....” .... dette skriver Berit Nordstrand, norsk læge/kogebogsforfatter og tv-kok på sin blog ... link til opskriften her.
Hendes budskab er bl.a. at man bør skifte hvidt sukker ud med fx honning eller kokosblomstsukker. Hun skriver også at man ikke skal tælle kalorier, men byggesten ( til kroppen ).
Hjemme hos os har vi fulgt med på en stribe tvprogrammer med denne festlige dame ... og i dag har Annette ( min hustru ) og jeg lavet denne kage ;-)

Jeg spiste først “med øjnene” mens jeg lavde denne ydmyge lille skitse ... og bagefter nød jeg kagen med andagt. 

Skitsen er snart færdig, teen er kold og halvdelen af kagen er spist ...

.... ja det er en ganske lille bid ... men med 80 g  80% chokolade, 1 dl kakaopulver i kagen. og 2 ss i glasuren så er den ganske mægtig ;-).

Til kagen fik min hustru en kop kaffe, mens jeg holdt mig til teen .... og skitsebog med tilhørende akvareller 

.... tak for at du har fuldt med helt her til ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar