torsdag den 11. september 2014

"Harmonikaen" .... en lille bitte skitsebog

Skitsebogen sammen med fyldepen og waterbrush

Den 26.7. i år lavede jeg den første skitse i min lille bitte ... 7x7 cm ... store ( lille ) skitsebog.
Den er lavet af et enkelt A4 ark, som er foldet, klippet og forsynet med papomslag. I dag 11.9. er den sidste skitse lavet ... arket er fuldt på begge sider.
Alle skitser er lavet med fyldepen og waterbrush

Motiverne er hentet fra haven og på Hånes ... bydelen vi bor i.



Dagens skitse er fra "Nedre Hånes" ... den snor sig gennem landskabet med fjeld på den ene side, og landbrugsjord på den anden side.


Dagens skitse ... og på postkasserne fandt jeg et kendt navn
... en af de små min hustru passede i børnehaven for mange år siden er blevet voksen og har nu sit navn på en af postkasserne til højre ;-)
... hermed en hilsen til hende og hendes forældre i Canada ;-)

Længst mod nord mødte jeg et skilt med ordene "Privat vej" ved siden af et postkassestativ. Ida ( vovse ) og jeg stoppede et kvarters tid på vores morgen tur og lavde en skitse ... dobbeltopslag ... 7x14 cm. Da jeg gik derfra, mødte jeg en ældre mand som var vokset op på gården som skimtes til venstre på skitsen. Han fortalte om støjen fra nutidens både ude på Topdalsfjorden med store larmende motorer ... i forhold til gamle dages "tu tu" bådmotorer .... det blev en hyggelig snak på en fin efterårsdag.


Folder man skitsebogen ud ser man en mosaik af skitser .... nogle retvendt, andre på "med bunden i vejret" ....


"Ydersiden" af skitsebogen med det to omslags skitser ... et par træer lavet som "penseltegning"
... dagens skitse ses nederst i midten.



"Indersiden" ... med de første to skitser fra 26.7. nederst ...



Tak for at du har læst så langt som her til ;-)

Kommentarer / spørgsmål er velkomne .....

Masse tegnehilsner .... PB


Ingen kommentarer:

Send en kommentar