tirsdag den 6. oktober 2015

#INKTOBER 1-6

Det kryptiske navn "#INKTOBER" efterfulgt af et nr eller en dato henviser til en international tegneudfordring.
Det går ud på at lave daglige INK DRAWINGS i hele oktober og lægge dem alle på et af de sociale medier.
Målet er at den enkelte bliver dygtigere og mere sikker i sin streg, og at tegningerne måske kan inspirere andre til at gå igang med at tegne.

Nu er jeg ikke sikker på om jeg får lavet alle 31, men her er 3 af de første .... der er brugt fra ca 5 - 15 min pr skitse.
Det er med andre ord ikke gennemarbejdede tegninger ... men hurtige skitser.


Den første #INKTOBER skitse er lavet på Kirseberveien, som ligger i Hånes ... bydelen vi bor i. 

Jeg står under nogle høje grantræer og ser over mod huse og haver på den modsatte siden af vejen.

#INKTOBER 1,  STRATHMORE TONED TAN 14X20 CM
"INKTOBER 2"
STRATHMORE TONED TAN 14X20 CM





Skitsen 2. oktober er fra gågaden ... "Markens" i Kristiansand. I dag mødte jeg en mand med to hunde, en guitar, og en guitarforstærker ....  jeg havde en hyggelig snak med Gianluca ... som er fra Italien ... lydoptagelsen på videoen kunne bestemt være bedre, så jeg opfordrer til at man lytter til ham her.







"INKTOBER 3"
STRATHMORE TONED TAN 14X20 CM






Motivet til #INKTOBER 3 er også hentet på Markens ... denne gang på hjørnet af Markens og Rådhusgt. To mænd står og snakker ... i løbet af ca 10 min er skitsen på plads og tiden inde til at lave andre ting end skitser ....







Motivet til #INKTOBER 4 er også fundt på Markens.
Et par damer på en bænk udgør det centrale element i denne skitse lavet på vej hjem fra en bytur.


.... en lyn hurtig skitse fra gågaden i Kristiansand ... et par damer på en bænk ... og en næsten historisk ting til højre for bænken ... en tlf boks !!!
Ca 5 min skitsetid med min Hero 9018.
"INKTOBER 4"  ... "To damer på en bænk" STRATHMORE TONED TAN 14X20 CM
Skitsen #INKTOBER 5 er lavet i bydelen min hustru og jeg bor i ... Hånes, på østsiden af Kristiansand . Et stort birketræ står på en plæne mellem husene ... og dermed er motivet fundet

"INKTOBER 5" ... "Birketræet på Kirsebærveien" ... STRATHMORE TONED TAN 14X20 CM


Til slut i denne samling med #INKTOBER skitser en lille hurtig fra bydelen LUND i Kristiansand. Denne gang er der ingen video, bare et par mobilfotos ... hm ... fra min halvgamle smartphone ... men først skitsen ... scannet efter hjemkomsten.
#INKTOBER 6, i min A6 skitsebog. Rotring Artpen med "no name" blæk og en Pentel Waterbrush.

Efterår i Kristiansand ... kold vind og ca 10 grader ....
Det var koldt .... omkring 10 grader. Den kolde vind gjorde det egentligt ganske ubehageligt at stå på et hjørne med en skitsebog ..... i dag A6.





Rotring Artpen og Pentel Waterbrush

3 kommentarer:

  1. #2 - Smukt stemnings tegning, kan super godt lide den hvide streg, som bringer liv til tegningen.

    SvarSlet
  2. #4 - Endnu en flot stemnings tegning, jeg fornemmer at der er liv i gaden.

    SvarSlet