torsdag den 22. oktober 2015

#InkTober 18-21

Første skitse i denne omgang #InkTober 18 blev en rest druer .... som desværre var meget sure ... for mig egnede de sig bedre til skitsemodeller, og i mindre grad til at spise ...


Druerne blev lagt på et lille smørebrædt af bambus midt på spisebordet, med lys fra hængelampen over bordet.

#InkTober 18, Strathmore Toned Tan Serie 400 14x20cm



Denne skitse blev tegnet med min "Sailor Fude de Mannen Fouantain Pen With Bend Nib" ... med originalblæk. Højlysene med en hvid gel kuglepen



























Blade fra en "Duft ranke"
Der hører en historie med til de to blade herover.
Min Mormor ... Moster Stinne ... holdt store dele af familien i live under 2.verdenskrig. Hun sendte mad ... ofte steg ... indpakket i aviser og brunt papir ... fra Jylland til familiemedlemmer på Sjælland. Stinne var kendt som en dame med "stort hjerte" som man sagde dengang .... i dag var det nok empati og omsorg overfor familien man ville tænke på, når man snakkede om Stinne. Mange år senere kom hun på alderdomshjem. Hendes lillesøster ... min MorMor ... kom på besøg ... og snakken kom til at dreje sig om en frodig grøn plante på Stinnes værelse. Planten var en af de ting min MorMor huskede fra Stinne hjem .... en gren blev brækket af og stukket ned i dametasken. Den voksede villigt hos min MorMor i mange år efter Stinnes død. Ved et besøg hos MorMor få år før hun døde, var det min tur til at få en gren med mig hjem. Det er ca 20 år siden, men duftranken vokser villigt videre i min tegnehule ... herover tegnet med fyldepen og hvid kuglepen.


Den 20.10. stod genboens postkasser model til en skitse ...

I ligusterhækken ... på et enkelt sammensnedkret stativ sidder 2 postkasser ... jeg valgt den "rene" udgave ... uden baggrund ... der er noget enkelt over de to kasser som jeg synes godt om ...

#InkTober 20.10. Berhusveien 71c






Den 21.10. var min hustru under kniven på Arendal Sykehus Øjenavdelingen ( ifølge overlægen gik operationen efter planen ;-) ). For mig gik ventetiden med al lave en lille skitse i min Daler&Rowney A6 skitsebog ... med fyldepen og akvarelfarver lagt på med waterbrush.

Den sorte jakke helt til højre er min  ... min hustrus jakke hænger på knagen til venstre, og bidrager med en varmrød farveklat denne skitse ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar