torsdag den 18. juni 2015

To venteskitser ...


Dobbeltopslag i A6 skitsebog ... fyldepen og waterbrush


I dag viser jeg to skitser ... den herover er lavet for et par dage siden. Scenen er gågaden i Kristiansand ... "Markens" ... egentlig er det snyd og bedrag ..... på intet tidspunkt havde jeg de 5 personer foran mig på samme tid  .... første motiv/model, var damen til venstre ..... og nu efter scanning ser jeg at hun "vælter" .... jeg har ikke tjekket lodlinjen ordentligt da jeg tegnede ... hendes vægt hviler på det nærmeste ben og krop/hoved skulle naturligvis være tegnet lodret over den bagerste del af hendes fod ... hm ..... motiv/model nr. 2 var den høje mande med stribet trøje .... dernæst en ung asiatisk pige som lænede sig op af samme butiksrude som jeg gjorde ... helt til højre  ... dernæst kom manden med rygsæk og briller inden damen med lang stribet kjole fandt sin plads næstyderst til højre ..... alt sammen tegnet mens min hustru sad i frisørstolen hos "Jørns" ...


Venteskitse fra sygehuset ... A6 ... fyldepen og waterbrush
Tiden kan blive lang når man sidder og venter ... som her ... på et af sygehusets mange venteværelser ... sekunderne snegler sig afsted ... jeg tror ikke manden lagde mærke til, at jeg tegnede ... han havde sit blad ... og damen i skranken var optaget med sin computer ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar