onsdag den 5. august 2015

Den sidste skitse ...

Den 9.9.2014 lavede jeg den første skitse i min hjemmelavede skitsebog. Den er lavet af et ark papir i format 42x59,7cm 170 g tegnepapir ... fra en en Dorée-Profi-Block. Arket er bukket, klippet og forsynet med et omslag af tykt pap. En gammel akvarelskitse er klippe i passende størrelser og limet på som dekoration. Den  har fået en gang lak inden skitsebogen blev taget i brug
... slutformatet på "harmonikaen" er ca 7x10 cm ... med tiden er de fleste af skitserne endt her på bloggen ... men i dag er det slut.
Den sidste skitse er lavet og skitsebogen kan nu hvile i bunken sammen med andre fulde skitsebøger ...

Skitseblok 7x10cm, Fyldepen, "Volvoen" og en waterbrush



Skitsebogen har passet godt i hånden, og i jakkelommen når jeg har gået tur med hunden. Sammen med fyldepen, waterbrush og måske akvarelblyanter  og her på det sidste også min "Volvo" har den været fast følgesvend ud i frisk luft.





Klar til skitsetur ...
Så mangler der kun dato og underskrift ...
"Volvoen" / visitkort æske ... konverteret til "lommeakvarel æske" ... sammen med min Pentel Waterbrush
En af mine kinesiske kalligrafifyldepenne ... med bøjet spids ... en "sailor fude de mannen fountain pen with bend nib" ...
Dagens skitse fra hjørnet af Berhusveien og Timenesveien ca 7x10cm

Tak til enhver som har brugt tid og opmærksomhed på mine skitser ;-) ... PB

2 kommentarer:

  1. thank you for sharing :) I like the box with watercolors :)

    SvarSlet
  2. Very good idea !!!! Thanks for sharing.

    SvarSlet