mandag den 3. august 2015

På hjørnet står et skilt ....

Skitse ca 14x20cm ... Strathmore Toned Tan, fyldepen og waterbrush

Denne skitse er lavet i en skitsebog med farvet papir ( fotoet herover er rimelig tæt på at gengive farven korrekt ) ... det var tanken at lave en skitse med sort fyldepen og hvid tush, men jeg glemte den hvide tusch hjemme. Det blev derfor en monochrom skitse .... mellemtonerne er lavet med en waterbrush ... pensel med vand i skaftet ... den opløser blækstregerne ... videoen viser tydeligt hvordan kombinationen fyldepen / waterbrush fungerer.
Jeg filmer med et kinesisk action kamera ...  Xiaomi Yi ... på et lille stativ som sidder klemt fast på min tegneplade ... via min mobiltelefon kan jeg se billedet som kameraet filmer ... i dag valgte jeg at klipse mobilen fast på tegnepladen ved siden af skitsebogen ... selv om der er en del reflekser i glassen på telefonen kan man flere steder undervejs se videobilledet på telefonen ... videokameraet kan også startes og stoppes fra mobilen ...



Efter hjemkomst fandt jeg min hvide UNI BALL frem og makerede spredte højlys ...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar