mandag den 6. maj 2019

Huset mellem træerne ...

A5 ... ink sketch
Vejret omkring påske var næsten sommerligt i år. Men så kom lavtrykket over Sverige, og dermed sendte nordenvinden kolde polarvinde ned over Norge. De sidste par dage har nat temperaturen her i Kristiansand ligget lige omkring nul punktet. I dag ... mandag 6.maj var det 3-4 graders varme da vi v[gnede. Ud p[ eftermiddagen gik jeg dagens anden tur med Ida * vovse (. Temperaturen var steget til ca 11 grader og solen forsvandt bag skyen. Det indbød ikke til udendørs skitsetegning. Men lysten til at tegne var stærkere end kuldens indvirkning på fingrene.
På Hånestangen .... ca 10 min hjemmefra ... fandt jeg dette hus. Hyggelig byggestil og varieret beplantning tiltalte mig. Klapstolen blev plantet og fyldepennen fundet frem ... hele processen blev filmet med min mobil ... derfor ved jeg, at første stadie med fyldepennen varede ca 7 min og farvelægningen omtrent 18 min. ... med ind og udpakning var jeg ca en halv time p[ stedet.
Tegningen som den ses herover er lavet p[ stedet, teksten er skrevet efter hjemkomst.

Herunder video med udvalgte dele af tegneprocessen ... vist i dobbelt tempo. Musikken er komponeret af Espen Grundetjern som sammen med gode venner har fremf;rt @Stay Tuned...@

Tak for at du har fulgt med s[ langt. H[ber du vender tilbage en anden gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar