mandag den 25. maj 2015

Akvarelskitse fra "urtehaven" ...


Jeg har lånt et Mobius Action Camera af vore ældste søn .... og med nogenlunde vejr i dag blev det til en skitse fra vores "urtehave" .... det har i dag skiftet mellem sol og regnbyger, så jeg havde ikke mod på tur langt hjemmefra.


Kameratet er monteret på en kort stang som er skruet fast på en 3 mm papplade. Pladen danner underlag for min skitsebog når jeg tegner.


Jeg tegner i dag i en hjemmelavet skitsebog lidt mindre end A5 størrelse.
Først skitserede jeg de vigtigste elementer i motivet med en monolit ( masiv grafitblyant fra Koh-I-Noor ), akvarelfarver er lagt på med en Pentel waterbrush.
Til sidst har jeg valgt at fremhæve konturerne med en Rotring tegnefyldepen ...
Efter farvelægning ... før konturstregerne ( som blev tegnet med Rotringpennen midt i billedet

Videoen herunder viser udvalgte dele af tegneprocessen i real time 
... music: http://incompetech.com/music/royalty-free/






Ingen kommentarer:

Send en kommentar