torsdag den 16. november 2017

... det begyndte at regne !!!

12x15cm ... hastværk på en regnvejrsdag
Vejrmeldingen for i dag er regn ... men efter morgenmaden var det tørt, og meget gråt udenfor.
I håb om at få overstået hundeluftingen inden regnen kom skyndte vi os ud ... Ida ( vovsen ) og jeg.
Som sædvanlig med skitsebog, fyldepen og i dag en lillebitte blik æske med 6 akvarelfarver.
Turen startet fint ... i tørvejr.
Ida gjorde det hunde gør når de kommer ud ... og jeg samlede op i dertil medbragt plastpose.
Mens jeg bandt knude på "gavepakken" faldt mit blik på rækkehus bebyggelsen på Berhusveien.
Hunden blev bundet til bæltet ... skitsebog og fyldepen blev fundet frem. Med tanke på truende mørk himmel og udsigt til regn, valgte jeg at lave en enkel skitse med få detaljer. Lidt absurt når jeg så på mylderet af linjer i bygningsværket ... hm !!!
På et tidspunkt tænkte jeg at "nok var nok" .... lagde fyldepennen i lommen og fandt akvareller og waterbrush frem .... 
Derefter skete 3 ting næsten samtidig ... jeg valgte okker farve til huset ... Ide begyndte at pive ... og regnen kom i stride strømme ... alt ialt en dårlig kombination. I al hast pakkede jeg tegnesagerne sammen og skyndte mig hjem med vovse.
Hm !!! Ida havde lige en til "gavepakke" som måtte leveres .... samles op ... og lægges i skraldespanden, inden vi kunne komme ind i varmen igen ...
Resten af farvelægningen foregik hjemme i stuen hos min kære hustru ...

... det begyndte at regne for 20 sekunder siden !!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar