fredag den 22. december 2017

“BITTE LILLE JULAFTEN”

12x15 cm skitse fra vores hjem bitte lille juleaften


...... vi ( min hustru og jeg ) har ikke lagt mærke til det før ..... udtrykket “bitte lille julaften” ... brugt om aftenen 22,12. Vi har boet i Norge mange år, og først lagt mærke til denne betegnelse for aftenen for “lille juleaften” i denne uge ... på "God morgen Norge" / tv2.no.

Med denne meget enkle lille skitse ... lavet netop på bitte lille juleaften ... vil jeg ønske alle en fantastisk juleaften / solhverv.

Hjerteligt tak for “Likes” på FaceBook og mange hyggelige kommentarer ... det betyder meget for mig som hobbytegner  ....

Der er en lille historie bag de to figurer på skitsen.

Et udvalg af trædyr ... de fleste er gaver fra vores børn ...


Den lille fætter til venstre er fra mit barndomshjem. Mange timers leg har slidt håret af ham, og bare en lille skindstump vidner om tidlige tiders hårpragt. Aben er designet af Hans Bølling og produceret af Ørskov & Co ( ifølge stemplet under den ene fod.
Til højre er en ... faktisk to .... gaver fra vores søn og svigerdatter i Danmark. Det er en Kaj Bojesen abe, med nissehue af træ ( deraf to gaver 😎).


Aberne blev flyttet fra deres faste plads på tv bænken til spisebordet ... for af jeg i magelig stilling ... i en god stol kunne lave denne lille skitse ....

Fyldepen, en waterbrush og en rød farveblyant medvirkede i legen hen over en 12x15 cm side i skisebogen ....

Endnu engang tak for at netop du har fulgt med på mine hverdagsskitser !!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar