torsdag den 23. april 2015

Langs med E18 ...


Foråret, høj sol, skyer og blå himmel har lokket mig ud med vovse og tegneblok på en gåtur en dag sidst i april.










Jeg har gået her mange gange .... stien langs med E18 er en "Cykel autostrada" ... fra øst til vest gennem Kristiansand kommune ... men i dag havde jeg stort set fred for cyklerne i dag ( klokken er blevet så mange, at de fleste for længst er kørt hjem ).

Efter at have gået mod øst i starten af turen var det næsten en åbenbaring at vende sig og se de gyldne kanter på masser af træerne på den anden side af E18.


Hundesnoren blev bundet fast i bæltet, den hjemmelavede skitsebog ( 7,5 x 10,5 ) blev fundet frem og en fyldepenneskitse fandt vej til papiret .... med lidt vand kom der gråtoner inde i skitsen ....


Jeg står i græskanten langs med cykelstien og laver skitsen "Langs med E18..." .... men hvor er vejen .... jo da, den er bag ved støjhegnet som starter nede i venstre hjørne og forsvinder ud til højre bag ved træerne som endnu ikke er sprunget ud ...

 og til sidst .... efter nogen betænkelighed fandt jeg også et par farveblyanter frem, blå, grøn og gul .... de fik også en omgang vand inden jeg luffede hjem med vovse .... og tegneblokken i lommen.





Nu da jeg er kommet hjem opdager jeg noget som ofte sker ..... jeg "er ikke færdig" med skitsen ... specielt vejskiltet til venstre over støjhegnet mangler farve .... det skal være intenst orange .... og det er jo dårlig nok gult .... HM !!!

Det var en hyggelig halv times tid ude i fint vejr ... med en skitse som undskyldning for at gå ud med vovse i dag .... egentlig er skitsen ikke så vigtig ... og specielt god blev den heller ikke ... men fyldepennens dansen over papiret gav mig glæde i sindet .... måske overgået af solens stråler ;-D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar