torsdag den 6. juni 2019

Sommer klipning ...

A5 skitsen er færdig, kiksen er spist og posen limet fast i skitsebogen

Så blev det sommer ... vi er næsten en uge inde i juni måned ... vejret antyder efterår, vind og regn. Men der er ingen vej uden om. Hår og skæg er groet alt for langt. Da jeg sad der i frisørstolen fik jeg den vilde ide, at lave en skitse fra klipperiet. Jeg er langsynet, og verden ganske tåget uden briller. Jeg lagde brillerne foran spejlet og gik igang med fyldepennen. Frisørens hoved er tegnet om 3 gange. Hver gang lidt højere, og lidt større i forhold til de første blækstreger. Det er jo noget af “charmen” ved at tegne med fyldepen. Stregen står der og kan ikke viskes væk. Skitsen yder ikke frisøren retfærdighed. Hun er pænere i virkeligheden .....
Efter ca 15 min stoppede jeg tegneriet ... frisøren gjorde det hun er dygtig til .... hun klippede og klippede.
Jeg betalte med glæde ..... efter hjemkomst farvelagde jeg skitsen med waterbrush og akvarelfarver ... kiksen fra STUDIO ALF ..... det var en helt ok kiks ...

Her lidt af skitsebogen sammen med fyldepen, pensel og akvarelfarverne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar