fredag den 26. januar 2018

Gangbroen ... og busstoppestedet

De sidste par dage har jeg lavet 2 skitser fra nærområdet.

12x14cm skitze fra gangbroen over Hånesveien

På den første stod jeg på gangbroen over Hånesveien ... bydelens "hovedvej" ... med udsigt til vejen under broen og en boligblok på "Plommeveien" i baggrunden. Forgrunden på skitsen er kanten af broen jeg står på ( limtræ og galvaniserede rør som gelænder ).


12x14 cm skitse .
.. med udsigt til busstoppestedet på Fruktveien med boligblok på Plommeveien i baggrunden
På den anden skitse sidder jeg på min Walkstool 45 i ndeibusstoppestedet  "Kirsebærveien" på "Fruktveien" med udsigt til samme boligblok som var i baggrunden af den første skitse.
Nederst til højre ses busstoppede stedet på modsatte side af vejen.

Tilblivelsen af denne skitse ... ved busstoppestedet ... blev afbrudt flere gange. Hyggelige mennesker som skulle med bussen kommenterede skitsens tilblivelse ... og fortalte lidt om eget liv. Linda ... en dame som havde været på besøg et sted i nærheden fortalte at hun ikke tegnede, men fotograferede. Hun tog billeder med mobilen. Lavede sort hvid billeder ud af det og lagde dem ud på nettet.

Hun spurgte om hun kunne tage billeder af mig, Ida ( vovse ) og min skitse ... og lægge dem på nettet .... og sådan gik det ... inden bussen kom tog hun en del fotos af undertegnede med hund og skitse ... så måske kommer jeg på nettet i sort / hvid udgave .....






Ingen kommentarer:

Send en kommentar