onsdag den 4. juli 2018

Venner mødes i gågaden ...




Færdig skitse ... Canson Art Book 14x21,6cm
Jeg skulle til årlig kontrol hos tandlægen i dag.

Eirik ... vores svigersøn ... sad i bilen og skrev en adresse ind på bilens GPS da jeg kom ud til parkeringspladsen. 

Han tilbød at kunne køre med ham. Vi kom jeg så tidligt til byen, at jeg havde en halv times tid til overs inden aftalt tid hos tandlægen.

To minutters gang fra tandlægen ligger “Markens” ... gågaden i Kristiansand. J
eg fandt et hjørne midt i et gadekryds, hvor jeg kunne stå uden at være i vejen for den trafikken.

To ældre mænd var faldet i snak ved “Diamant” forretningen .... efter ca 20 min. stoppende en anden mand og kommentere min tegning.

Det blev til en hyggelig snak, hvor har fortalte om en fortid med træskæring, kariakturtegning ( når hans chef var urimelig ) og lidt skønmaleri ( på lærred ).

Snart klar til tandlægen ( og senere farvelægning af skitsen )


Tiden gik hurtigt og jeg måtte pakke sammen for at gå til tandlægen ....

Da jeg kom tilbage efter tandlægebesøget havde solen flyttet sig så meget, at farvelægning skulle foregå efter hjemkomst.


Skitsen ... og motivet blev fotograferet med mobilen inden jeg pakkede sammen.

Nu er jeg færdig og det er tid til at skrive disse linje .... tak for at du har læst så langt ... og dermed vist intresse for mine skitser ;-)

Skitse med tilhørende akvarelsæt og fyldepen ( Sailor )

Ingen kommentarer:

Send en kommentar