søndag den 22. juni 2014

To meget forskellige søndags skitser ...

Dagen i dag startede med sol, blå himmel, flotte skyer og en del vind. Vores hund Ida er mageligt anlagt, så "morgen" turen blev ikke til noget før omkring kl 12. .... på gåturen kom vi forbi et have center, som i disse dage fejre 100 års fødselsdag .... den salgs har en bagside ... for at få det fint til festen, da skal der ryddes op ... og det betyder jo gerne at "affaldet" bliver stablet "ude af syne".

Ida måtte i dag finde sig i at jeg brugte ca 10 min af "gåturen" til at tegne lidt af det planteskolen har slæbt om på "bagsiden" ....






... en trillebør, stabler med fliser, lecasten, kantsten af granit mm .... blev tegnet mens jeg stod i vejkanten
.... med tynd tusch og farvelagt med farveblyanter ....
Her er den så ... den hurtige skitse ... lavet mens jeg "luftede" Ida ... ca 10 min tegnetid
.... der blev 20 min gåtur til Ida bagefter

... en trillebør, stabler med fliser, lecasten, kantsten af granit mm .... blev tegnet mens jeg stod i vejkanten .... med tynd tusch og farvelagt med farveblyanter ....

Lidt ud over dagen blev min kone og jeg enige om at en cykeltur med termos osv kunne være helt fint.
Vi cyklede til Hånestangen ca. 1 km hjemmefra ... med flot udsigt over fjorden har kommunen placeret bord og bænk til glæde for de som finder stien ned til vandet ....
Vi slappede af og nød det fine vejr sammen med medbragt the, melon ... og en is købt på vejen til Hånestangen  .....
... jeg har bestemt mig til at skitsere "motivet i midten" og Inktense blyanterne er fundet frem ;-)

Denne skitse ... og den tidligere på dagen er tegnet i den lille A6 skitsebog ... og her på nr. 2 skitse er det Derwent Inktense blyanter og en tusch som bruges til at tegne med.
I udvalgte områder har jeg også brugt Derwent Waterbrush.

Skitsebogen ... Intense blyanterne, sprit tusch, waterbrush og termos med varm the ;-)

Min kære hustru har fotograferet ...

Færdig skitse ...


Tak for at du har læst så langt som her til ;-)

Skriv gerne kommentarer eller spørgsmål ....

De bedste hilsner fra den gamle tegnegubbe .... ;-) PÅ

3 kommentarer:

  1. Flotte skisser! Det er moro å se alt det flotte du skaper :)

    SvarSlet
  2. Sten i forgrunden og bjerge i baggrunden, det er noget andet end Hjørring Bjerge! Hyggeligt at sidde og kigge på dine fine skitser. Pensionister behøver ikke kede sig :-)

    SvarSlet