mandag den 9. juni 2014

"Køkken haven"


Dagens skitse .... akvareller og tynd tusch
Min hustru og jeg bor i en generationsbolig .... nederst i et hus med 3 etager. Oven over bor vores datter med mand og to herlige børnebørn. Vi har en veranda i hele husets længde ... med en hjemmelavet plantekasse og krukker i forskellige størrelser. For at få lidt farveklatter har vi blomster i mindre urtepotter ... krukkerne og plantekassen bruger vi som "køkken have" .... i disse dage glæder vi os over at radisser, rødbeder og bønner vokser sig større og større. I den anden halvdel af plantekassen har vi en del persille, purløg, rosmarin og timian. Timianplanten er fra sidste år ... uden hjælp har den overlevet norsk vinter ;-)
Dagens skitse viser en krukke med rabarber og et hjørn af vores "køkkenhave" med timian, rosmarin og purløg ..... selv sidder jeg helt inden ved huset i skyggen fra parasollen.
Først en ganske enkel optegning med tynd tuschpen .... og derefter farvelægning med akvareller ...
Rabarberplanen ser ud til at trives i krykken ... og dermed er jeg gået igang med timianplanten i hjørnet af kassen ...
På skamlen ved siden af min stol står te "baljen" / min store tekop
....Ida ... vores Cavalier King Charles Spaniel ... følger altid med ...
Hele "opdækningen kan ses her .... Art mate med A4 akvarelpapir ( 300 g ) , tuschpen, akvarelpensel, lidt køkkenrulle ved koppen og klemt fast med en klemme bag vandflasken ... og endelig akvarelæsken, hvor låget bruges som palet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar