tirsdag den 13. oktober 2015

#INKtober 7-11 ... INK SKETCH


7. oktober. Eftermiddag og tid for fruens øjendråber .... Øjendråberne til venstre, skitseblok A5 i midten, under skitseblokken skemaet med oversigt over tider/dråber og længst til højre Derwent Graphik liner som jeg har brugt til alle stregerne.
I det sidste års tid har vi lært en masse om glaukom og grå stær. Jeg har hældt frygtlig mange øjendråber i Annette øjne ... nogen svier, andre slører synet periodisk .... vi dryppet op til 6 gange om dagen, sommer tider forskellige tider, og forskellige intervaller på højre/venstre øje .... vi er vel ca. halvejs gennem operationerne osv i denne tid. Den 7. oktober blev der så blevet en skitse ud af eftermiddagsdråberne.

#INKtober 7, Fuglene over skufferne er gaver i forbindelse med 40 års bryllupsdag tidligere i år.



Den 8.oktober .... der var ikke tid / anledning til så meget skitseri den dag .... men ud over aftenen lavede jeg denne skitse fra badeværelset ... med fyldepen, hvid gel. kuglepen ... i en skitsebog med farvet papir.

#INKtober 8





Læg mærke til spejlet over vasken ... med spejlbillede af et par bukser og et håndklæde  ....

Jeg holder af kombinationen af farvet papir, sort fyldepen og hvid farve i kuglepennen ...












9 oktober ... en hylde i tegnehulen
Den 9. oktober fandt jeg en gammel kraniafstøbning frem. Sammen med hånden ( en gave fra Jakob og Christine ) blev det dagens motiv ... #INKtober 9 fandt vej til skitseblokken.
#INKtober 9





Det er her, hvor jeg efter nogle dage med ulidelig klarhed ser at kraniekopien og træhånden er placeret helt forket. De står alt for langt tilbage på tegningen. De er tegnet somom de står umiddelbart op ad baggrunden .... på fotoet herover ses det tydeligt at kraniet står ca midtvejs mellem kanten af hylden og baggrunden ...... jeg må tage mig sammen ... bruge mere tid på at se ... se rigtigt ... før jeg laver streger på papir en anden gang .....

Denne gang var der vandopløselig blæk i Rotring Artpen. En Pentel waterbrush lavede alle gråtonerne af opløste blækstreger ...












Den 10. oktober plukkede jeg to messingdåser frem. Det er minder fra mit barndomshjem ... en kaffe og tedåse som til hverdag pynter vi vinduet ....

Her er de flyttet over på tegnebordet sammen med en blyantspidser ... skitsen er lavet med en Hero 9018 fyldt med vandfast priterblæk ... i en A5 Fabriano skitsebog






#INKtober 11 ..... #Bamåsen 9B
Sidste skitse i denne omgang ... ca 25 min i et vejsving ... fra bydelen hvor vi bor ... omtrent på den modsatte side af den fjeldknaus vi ser her.
Vandfast blæk i en fyldepen ( printerblæk ) og en hvid gelpen.


2 kommentarer:

  1. INKtober #11 - dejlig tegning med masser af detaljer.

    SvarSlet
  2. Tak Anita .... det var også hyggeligt at stå der i svinget og lave denne skitse ... selv om der var flere chaufører som skulede til mig.

    SvarSlet