mandag den 19. oktober 2015

#INKTOBER 12 - 17


De 6 skitser jeg har samlet herunder kan ikke kaldes "URBAN SKETCHING" ... som jo ellers er temaet for denne blog. Men jeg har jo i overmod begyndt på månedsudfordringen #INKtober 2015. Med en tegning/skitse pr dag i oktober måned. Det har ikke kunne hænge sammen med min hverdag med skitser ude i bylandskabet ... efter en start med en skitse fra køkkenet, kom min kraniemodel til at spille hovedrolle disse dage ..... alle kranieskitserne er lavet med Rotring Artpen F.
"Et hjørne af køkkenet" ... røremaskine med spejlbillede af tomater på ovalt fad.
Den 12 oktober blev det hjørnet af køkkenbordet som skulle "stå model" for mine skitsestreger med fyldepen. Denne dag valgte jeg at lægge farver på med Derwent Inktense Pensils. Det er en type farveblyanter som kan opløses med vand ... og som efter de er blevet tørre .... er vandfaste ... de bliver til "INK" / blæk som er vandfast. Jeg har valgt en række røde og blå blyanterter til skitsen ...
Til højre kameraet jeg filmer med .... det er monteret på et par metalstænger, som via en stor plasticklemme sidder fast på en sort plade .... denne fungerer som underlag for skitsebogen når jeg tegner. På skitsebogen til højre ligger fyldepennen ... en HERO 9018 med vandfast printerblæk ...  Inktense blyanterne og en Pentel Waterbrush på skitseblokken. Datoen markerer første skitse i blokken.
 
Her er han så ... min kranie kopi,
sammen med dagens skitse og Rotring Artpen F


Den 13. oktober fandt jeg min gamle kranieafstøbning frem ... en herlig tegnemodel ... sidder altid stille ;-) .... der er tegnet med en Rotring Artpen F ... med noname sort blæk ... tegnetid ca 10-12 min. I perioder har kraniet fungerer som fast model, men det er længe siden sidst ... og det mærkes ... hm !!!

Dagens skitse 13.10. med .... med lys fra loftlampen

#INKtober fra 14.10 ... denne gang er det lyset fra vinduet som tegner lys og skygger

Kraniekopien understøttet af en brosten fra Prag .... HM !!!
Her er temaet fra d. 14. fortsat ... samme model og samme "våben" ( Rotring Artpen F )
Færdig skitse ......

Kortlæseren som har gjort tjeneste i forbindelse med dette blogindlæg har snuppet pladsen fra kraniemodellen
Denne er lavet i stuen, mens vi drak aften teen ....

Så kom den 17.oktober ... og kraniekopien er hentet tilbage i lyset ...
#INKtober 17

Ingen kommentarer:

Send en kommentar