torsdag den 9. august 2018

PAULEN ...

Glenn ... en af våre gode venner har en hyggelig lille hytte i vandkanten på en ø nær Kristiansand. Min hustru og jeg har tømt kufferten efter hyggelige dage på Flekkerøy ... og nu har jeg scannet skitserne, som ble lavet på turen ... alle skitser er lavet i en 14x21,6 cm Vanson Art Book med 96g papir ( bestemt ikke beregnet til akvarelfarver ... )
Håndtegnet kort over et "hjørne" af øen "Flekkerøy", nær Kristiansand.


Der ligger 9 hytter i forreste række ned mod vandet. Her ses bagsiden af Glenns hytte ... med grøn dør.
Det er forresten en rest grøn bådmaling Glenn havde til overs.
Vinduet til højre er prydet med maritimt håndarbejde
Direkte uden for den grønne dør er der en flere meter høj "mur" ... råt fjeld og groft tilhuggede sten.
Der har Glenn placeret en hjemmelavet grill


Det er "den blå time" .... tidspunktet hvor himmellyset skifter farve.
Her ved scanningen ser jeg at min opmærksomhed ikke var helt på plads.
Kan du se hvad der mangler på skitsen ?
Efter morgenmad på verandaen slappede jeg af med denne udsigt.
Grå skyer med en stibe hvid/farveløs himmel over øen i horisonten
... optimistjollen i forgrunden dukker op i næste skitse
Det blev til to skitser i dag ... begge lavet mens jeg sad i en stol på verandaen mellem hytten og vand.
En smal stribe af udsigten fra verandaen
... på denne sidder jeg lidt længere til højre, og ser mod venstre i forhold til skitsen fra tirsdag formiddag.

Min hustru og jeg havde hyggelige dage i hytten ... og de to første dage havde vi Ulrikke med ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar