onsdag den 22. april 2020

#uskathome ... fra min terrasse



Det er min fødselsdag i dag ... og det er corona tider ... med krav om social afstand ... også til to af vores børnebørn, som bor i etagerne over os.

Pludselig var der lyd af børnefødder  over os ... to børnebørn .... og deres mor / vores datter .... vimsede rundt over vores hoveder.

En snor forsynet med en krog fungerede som "kran" / "omvendt fiskestang" eftersom "fiskene" / "gaverne til mig" blev sænket ned og ikke op .....

Jeg fik et minidrivhus til vinduet, plantepinde dekoreret som farveblyanter, frøposer ... og to hyggelige ... og meget hjertelige breve fra Ulrikke og Jonas.

I løbet af dagen lavede jeg et drivhus af en skraldesæk og nogle pinde fra garagen. Den fylder den ene halvdel af vores plantekasse, I den anden ende er der salvie, purløg og så den store ... løvstikken i bagerste hjørne. Mellem de to plantekasser står en altankasse med timian .... alt dette er overvintret fra sidste år.

Til højre for den store plantekasse står en havebord og to havestole ... de bor også ude hele året.
Inde i plastic drivhuset har jeg sået nogle af gulerødderne i to række ... og skrevet på en af plantepindene fra Ulrikke ... den er rød og kan skimtes ca midt i skitsen.

Jeg er med i en verdensomspændende organisation "Urban Sketchers", derfra er der kommet en opfordring til at lave skitser hjemmefra ... inde eller ude ... og mærke dem #uskathome ... som i øverste venstre hjørne på skitsen herover  ;-)

Videoen viser som sædvanlig noget af tegneprocessen .....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar