torsdag den 16. april 2020

Et par biler ...


Endelig udgave .... en variation ses nederst.

Et par biler ... og nogle huse blev motivet på denne aftenskitse.

Dagen startede med at vi ... bla. ... så et indslag på norsk TV2 om korona pandemien. De snakkede om, at der muligvis skulle komme nye anbefalinger om brug af mundbind når man færdes ude blandt andre mennesker.
Vi besluttede at købe en kasse mundbind ... hos et apotek ca 3-4 km hjemmefra.

Cyklen blev fundet frem og jeg cyklede efter mundbind.

Simon ... vores ældste ... havde lovet os en biltur i det fine vejr i dag. Efter cykelturen nåede vi at spise en hurtig lunch inden Simon ringede på døren ..... det blev en rigtig hyggelig eftermiddag på små veje nord for Kristiansand ..... stor tak til Simon.

Sidst på dagen ... efter aftensmad skulle vovse ud på tur .... ikke langt hjemmefra står en lysmast, med en lille metalkasse med passende højde til at fungere som stol.
Dermed havde jeg et sted at sidde .... da var det bare at finde et motiv .... jeg valgte at sidde med ryggen til fjeldet og front mod husene på Berhusveien.
Da jeg var næste færdig lagde jeg mærke til skyggerne på asfalten til højre for bilerne ... lysmasten til venstre for bilerne var tændt mens jeg tegnede.

Tegningen er lavet på stedet med to fyldepenne ... den sorte er en TWSBI med Black DeAtramentis vandfast blæk, den “blå” er en SHEAFFER TARGA 1002 med “Havasu Turquoise” Diamine Ink.

Tiden gik hurtigt som jeg sad der ved lysmasten .... jeg har ingen fornemmelse af hvor længe jeg sad der  .... og det er egentlig et godt mål for hvor god en skitse det er ( at jeg i efterkant sikkert kommer til at se en mængde fejl i skitsen, er af mindre betydning ... det fyldte mig med ro og glæde at lave denne skitse ... )

Tak for at du har læst med her til ;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar