mandag den 26. maj 2014

M2 ... nok engang ... og et glimt fra Markens ...

Det kan måske virke trivielt .... at lave skitser i bussen. For mig er det en udfordring aldrig at vide hvornår mit motiv .... passageren foran mig, eller på den anden side af midtergangen i bussen .... vælger at stå af ....

Den tur jeg kører oftest ... fra det lokale busstoppested nærmest vores hjem til midt i Kristiansand ... varer ca 17 min. Jeg bruger gerne nogle minutter til at se mig omkring, inden jeg vælger mig et motiv blandt de som sidder i bussen .... som regel har jeg 10 ... måske 12 min inden jeg må pakke sammen for selv at stå af  .... hvis mit motiv da ikke er hoppet af bussen længe før.
Dagens busmotiv blev lavet på turen hjemmefra ind mod byen ved 12 tiden ... og denne gang med vandfast tynd tusch og St.Peterborg akvareller påført med en Derwent Waterbrush



Da jeg skulle hjem viste det sig at jeg havde lidt tid inden bussen kom. Det blev en "venteskitse" af folk som kom og gik mens jeg stod i skyggen og tegnede ...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar