lørdag den 13. september 2014

"Berhus" .... en bondegård på Hånes

Min hustru og jeg bor på Berhusveien .... forleden sad jeg og så på en norsk kort tjeneste .... der fandt jeg navnet på en gård jeg har set på mine gåturer med vovse. Dermed havde jeg også navnet på gården ... "Berhus" hvis jord i sin tid blev udstykket bl.a. til det boligområde hvor vi bor.

Ida ( vovse ) var dermed "dømt" til at vente 15-20 min. på at jeg fik lavet mig en akvarelskitse i min hjemmelavede skitsebog ... et dobbeltopslag, så skitsen har format 10,5x15cm.



Dagens skitse fotograferet i grøftekanten inden hjemturen ...





I dag valgte jeg først at lave en let skitse med vandfast tusch

.... og derefter farvelagde jeg med klassiske akvarelfarver og waterbrush

.... til slut gik jeg over hele skitsen med fyldepen ... og lysmasten fik et enkelt strøg med min waterbrush







Færdig skitse ca. 10,5 x 15 cm

Ingen kommentarer:

Send en kommentar