fredag den 12. september 2014

Vigvollåsen ... nærmeste bus stoppested ;-)

Lommepennalhus og min 7,5x10,5 hjemmelavede skitsebog

Når vi skal fra vores hjem i bydelen Hånes til Kristiansand centrum, da tager vi bussen fra nærmeste Metrobus stoppested VIGVOLLÅSEN, på Hånesveien ... en gåtur på ca. 600 m.

For en del år siden købte jeg en kasse med 48 vandopløselige farveblyanter på en ferietur til Prag .... Det er PROGRESSO serien ... masive farveblyater ( altså ikke med træindfatning ) ... af praktiske grunde ( de skal kunne ligge i lommen ) ... har jeg valgt 7 farver ... en gul, ren ød, en blå, to grønne og to jordfarver.
Sammen med fyldepen, vandfast tusch og 2 fsk. waterbrush udgør det feltudstyret for dagens skitse ....


Skitsen er næsten færdig ...
Skjult under skitsebogen holder jeg en waterbrush ... de 7 Koh-I-Noor Progresso farveblyanter til venstre, fyldepen, endu en waterbrush og den vandfaste tusch til højre i pennalhuset ...
Til sidst ... så har Ida fundet sin plads ved mine fødder ... skitsen er lavet på morgenturen i dag tidligt !

Færdig skitse .... busstoppestedet "Vigvollåsen" ... farveblyanter, vandfast tusch og waterbrush

Ingen kommentarer:

Send en kommentar