torsdag den 4. december 2014

Mellem Hirtshals og Kristiansand ...

På færgen mellem Norge og Kristiansand for et par dage siden benyttede jeg anledningen til at lave skitser af nogle andre rejsende.
Når man sidder på båden, da kan det ved første øjekast se ud somom folk sidder stille ..... men .... alle følger med på alt, hoveder drejer til alle sider .... hele tiden .... når de da ikke falder i søvn ( tegning nr. 2 ) .... man må bare vente til hovedet kommer tilbage i den stilling man har bestemt sig til at tegne ....

De er alle lavet i min A6 skitsebog .... med lidt forskellige tegnematerialer ( beskrives i billedteksterne )

Peter Bjørn Nielsens skitser http://urbansketcher-peter-bjorn-nielsen.blogspot.no/
Her et par gubber som er tegnet med en tynd Marvy tushpen. Farverne er lavet med 2 Derwent Inktens blyanter, som har fået en omgang vand med en waterbrush.
Gubben til venstre sidder 8-10 meter til højre for mig, og gubben på højre side sidder 3-4 meter til venstre ...
Det er samme farveblyant jeg er brugt i hår og på jakkerne ... som tør farve på håret, og opløst med vand på tøjet.


Disse to sidder over for mig, ca der hvor gubben til højre på det øverste billede sad lidt tidligere.
Her er der også tegnet med tynd Marvy tush og Derwent Inktens farveblyanter ... denne gang i tør udgave.

Der har igen været udskiftning af rejsende på sofaen overfor mig ... 4 meget snakkende damer har indtaget pladserne.
De 3 damer er tegnet med fyldepen ... skygger mm er blækstreger som er opløst i vand ( med en waterbrush / pensel med vandbehold i skaftet )

Ingen kommentarer:

Send en kommentar