lørdag den 6. december 2014

Mine første skitser med DERWENT GRAPHIK LINE MAKER

Da jeg for et par dage siden var en tur i min lokale butik med billedkunstartikler, fik jeg øje på et helt nyt produkt fra Derwent .... DERWENT GRAPHIK LINE MAKER ... en serien i 3 farver ... sort, graphite ( lys grå ) og Sephia.
Jeg købte 3 pakker ... en af hver farve med stregtykkelse 0,1 0,3 og 0,5. Den sorte findes i 6 stregtykkelser ... ud over de nævnte også i 0,05 0,2 og 0,8.

Fredag 5.12. skulle jeg på en sviptur til dk .... det blev der nogle få skitser ud af .... bl.a. disse:

På hjørnet af Markens og Henrik Wergelandsgt. er der konstant bevægelse. Folk kommer og går .... nogen skal med bussen, andre er netop kommet med bussen, noen stopper når de møder folk de kender
.... atter andre står der i egne tanker
... men jeg .
.. fra det modsatte hjørne prøver at fange kropsholdning og personlighed til hver enkelt inden de forsvinder i mylderet.

Her har jeg brukt den sorte 0,3
DERWENT GRAPHIK LINE MAKER
... og en rød DERWENT INKTENCE faveblyant til trafikskiltet


Afgangshallen hos Colorline ... folk som skal med eftermiddagsbåden fylder langsomt lokalet .
... jeg nåede kun at skitsere disse 3 inden lokalet blev så fuldt at "alle" stod i vejen for "alle". ...
Denne skitse er lavet med

DERWENT GRAPHIK LINE MAKER
... den sorte først, og derefter skyggelægning udvalgte steder med den grå

For rigtig mange er færgeturen en søvndyssende forestilling .... læg mærke til tidsangivelsen på skitsen !
Tegnet  med 
DERWENT GRAPHIK LINE MAKER ... alle tre farver

... og det er ikke kun de ældre rejsende som "hviler" undervejs ... den unge mand her klarede heller ikke at holde sig oprejst ... skitsen er lavet med DERWENT GRAPHIK LINE MAKER
... den grå til optegning af hele motivet / personen til højre skiftede stilling flere gange undervejs
.... til slut brukte jeg en sort 0,3 inden jeg enkelte steder havde gang i fyldepen og waterbrush  ( stol, ansigt, bukser mm )
Farven flyder let og ubesværet så det er en fornøjelse at bruge de nye penne fra Derwent. Graphit udgaven har en behagelig lys streg .... som en "F" og "H" blyant og passer fremragende i makkerskabet sammen med den sorte ... på skitsen med den ældre trinde mand spiller sephia farven op mod den sorte og den grå ...

Jeg glæder mig til at få mere tegne erfaring med disse penne .... et hyggeligt møde en kold dag i december.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar