torsdag den 22. januar 2015

Pærer og tomater ...

Jeg køber mit papir og mine farver i HobbyHimmelsen i Kristiansand .... og de har tilbud på udvalgte varer første weekend i måneden .... for 3 uger siden var det bl.a. nye papirtyper fra Derwent, som jo ellers er kendt for sine mange forskellige typer kvalitetblyanter.

Jeg købte bl.a. et specialpapir udviklet for brug sammen med vandopløselige farveblyanter.

Ca 20x20 cm. Derwent Inkense Pencils plus vand og akvarelpensel ... gentaget i flere lag.




En test tegning er lavet i dag ... med Derwent Inktense farveblyanter ... i flere omgange har jeg tegnet tørt ... og bagefter gået over dele af modtivet med en våd akvarelpensel ... forfra med flere tørre streger .... osv ... motivet fandt jeg i køkkenet ... det er ikke kunst, dårlig nok håndværk  ;-) ... men papiret faldt i smag ... tror det må være en drøm både til tørt og vådt brug af farveblyanter .... og til almindelig akvarelmaling .... 300g, 12 ark i blokken A4 .... pris 105 kr her i Norge

Det er et fremragende papir, som tåler mængder af vand .... og det er morsomt, at kunne kombinere stregarbejde med akvarel mediet ... disse blyanter er specielle, ved at man kan opløse stregen med pensel og vand ... og så tørrer det vandfast op !!!! 

Man starter altså med farveblyant .... som bliver til va
ndfast blæk efter påføring af vand .... og efter tørring kan man gentage processen uden at første lag opløses ... ( hvilket det jo ville hvis man arbejdede med klassiske akvareller ) ....


Papiret kan købes i formater fra A5 til A2 ....

Link herover er norske .... link til Derwent her ( på engelsk )

Ingen kommentarer:

Send en kommentar