onsdag den 27. maj 2015

På den anden side af Otra ...


Efter flere dage med regn / regnbyger var det dejligt at vågne op til en dag med sol mellem en masse hvide skyer. På østsiden af Otra  nord for Lunds broen fandt jeg i dag lidt læ for den bidende kolde vind.
Fra en bænk på bryggekanten lavede jeg en skitse i min A6 skitsebog med en 0,8 Marvy tegnetusch. Det er en forholdsvis tyk streg sådan en tush laver .... i forhold til tegningens størrelse. Men det er et aktivt valg ... i denne sammenhæng synes jeg det passer fint med den tykke streg.

Her er tuschteningen næsten færdig .... bort set fra kranerne i baggrunden
Jeg har valgt at lave skitsen som et langt smalt motiv ... uden forgrund. Det var vigtig for mig at give indtryk af de små både ved elvebredden på den modsatte side.

Halvfærdig skitse sammen med penalhuset ... Derwent Watercolor pencils og 2 Mavy tuscher
.... plus fyldepen og waterbrush som ikke blev brugt til denne skitse


Ude af syne, bag ved husrækkes bygger en af den utallige menigheder i Kristiansand et et større menighedshus/konference center ... helt til højres ses begyndelsen af Tollbodsgate som går her fra Otra til Kristiansand havn. Længst til venstre ses et enkelt brofag af Lundsbroen.
Enkelte steder har jeg brugt en 0,1 tush ... jeg havde brug for lidt tyndere streger, bl.a. i kranerne ...

Den færdige skitse 
... tusch tegning ... farvelagt med akvarelblyanter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar