onsdag den 9. august 2017

Manden med den blå rygsæk ...

Det regnede i dag ... ikke så meget mens jeg var på handletur i Kristiansand ..... men senere blev det ret voldsomt ... regnvejret ... jeg var i byen for at købe en fødselsdagsgave ... vi havde bestilt den i forvejen, så alt var klar da jeg kom til butikken ..... jeg var også inde i et par andre butikker for at købe en opmærksomhed til min hustru .... men der var jeg mindre heldig .... må vist vente på grossisten .... da der ikke var mere jeg skulle i byen kunne jeg lige så godt gå til busstoppestedet ... det var næsten tørvejr da bussen ... linje M2 ... kom til Henrik Wergelandsgate.
Jeg sætter mig ofte ved vinduet ... 2. række efter midt døren ... med min rygsæk foran mig på knæene ... der var plads i dag ... på anden række efter døren midt i busse ... som en af de næste kom en mand med rygsæk ... med blå "regnfrakke" ... ikke på manden, men på rygsækken .... en dame med hvidt hår satte sig direkte foran mig ... og overfor manden med rygsækken kom en man lidt senere ... han havde også hvidt hår .... manden med rygsækken var søvning .... på vej fra centrum til Hånes sad han skiftevis og nikkede med hovedet, eller lå halvt sovende hen over rygsækken.



Skitsen er lavet mens bussen banede sig vej østover ... jeg har tegnet med fyldepen ... og farvelagt mens vi kørte ... med Derwent Inktense farveblyanter .... jeg har tegnet i en 12x15cm skitsebog ... højtaleren i bussen forstyrrede mig pludseligt i "tegneboblen" ..... bussen nærmede sig Vigvollåsen ... udenfor regnede det ned i stænger ... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar