tirsdag den 21. november 2017

... det begyndte at sne

Skitse 12x15 cm ...
Vejrmeldingen i dag lovede sol og ca. 2 graders varme.
Ikke det allerbedste til at tegne udendørs. Udsigt til sne og slud de næste to dage fik mig til at tage min tegnetaske med på morgentur med hunden ... på trods af lav temperatur.



Dagens motiv har jeg tænkt på et stykke tid .... et rødmalet hus ca. en kilometer hjemmefra.


Ida ( vovse ) og jeg fandt huset uden problemer.


En lille gangsti en meter over gadeplan gav en fin udsigt ... og stakittet var som skabt til at lægge div tegnesager på.

Næsten klar til farvelægning

Som sædvanlig tegnede jeg med en Sailor fyldepen med "Calli" vandfast blæk ... men jeg blev mindet om, at det først er vandfast efter at stregen er blevet tør på papiret.


Det begyndte at sne. Snefnuggene flød ud som blåsorte øer på papiret, når de landede på blækstregerne


 Jeg overvejede at pakke sammen .... men valgte trods alt at fortsætte ... sne eller ej.

Næsten færdig skitse ... og motivet
Så skulle der farver på .... ak og ve .... jeg havde glemt akvarelfarverne ... men sammen med fyldpennen havde jeg mine 3 faste Derwent Inktense blyanter. De er omhyggeligt udvalgt ... inspireret af Lynne Chapmans bog : Sketching People / An Urban Sketchers Manual to Drawing Figures and Faces.
De er vandopløselige .... og resultatet er vandfast "INK" når det først er tørt.



Snefnuggene gjorde også deres virkning på stregerne fra farveblyanterne ... hist og her har snefnuggene lavet farveklatter ...

Det blev til 20-30 min i kulden inden jeg pakkede sammen og luskede hjem med Ida.

Næsten færdig ...
Skitse med dagens tegnegrej

Læg mærke til "snefnuggene" ... som nu er blevet til vandråber på papiret



Ingen kommentarer:

Send en kommentar