tirsdag den 5. december 2017

Den nye gavl ...

Dette indlæg er opdateret 6.12.2017 ... jeg har fået en hilsen med mere information om huset ... se nederst på siden ... tak til Ole Andreas Hånes !!!

For enden af Hånestangen .... nr 111 ... er der et gammelt hus.

Min hustru og jeg har cyklet forbi her mange gange. Vi forestiller os de historier sådan et gammel hus har oplevet ... hvis huset bare kunne fortælle ... måske vi en gang er så heldige, at nogen fortæller os noget af historien ...

Skriv gerne i kommentarteltet dersom du har oplysninger om huset ... tak !


Dobbeltopslag .... 15x24 cm


Undervejs i skitse processen kom en dame forbi  ... hun kendte desværre ikke noget til bygningens historie ... men en hyggelig snak blev det da til, inden hun fortsatte sin tur .... og jeg min skitse ...

Skitsen er lavet på stedet i sol/ let overskyet vejr og omtrent 9 graders varme .... efter optegning med fyldepen blev nogen af farverne antydet, inden jeg pakkede sammen ... resten af farvelægningen er lavet efter hjemkomst ...


Her stopper jeg og pakker sammen for at fuldføre farvelægningen hjemme


... nogen gange er man mere end heldig .... d. .5.12. delte jeg dette indlæg på Facebook ... og i dag 6.12 har jeg fået et hyggelige svar, som forteller historien om dette lille hus 

.... hermed stor tak til Ole Andreas Haanes ... som har skrevet dette til mig:
 Stedet var en gammel husmannsplass under Hånes i gammel tid og er en del av Haanesgården i dag. Det er et tidligere bolighus som ble flyttet fra Linnekleiv på Ytre Strømme. Det kom til Hånestangen på slutten av 1800-tallet og ble brukt til høyløe fram til 1965, da ble huset innredet til hytte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar