lørdag den 28. april 2018

Et virvar af ledninger ....

Færdig skitse fra Timenesveien 9x14 cm Moleskine ... MICRONPN ... DALER/ROWNEY akvareller
Det var sol og kold vind i dag. Ida ( vovse ) og jeg fandt disse tre garager med tilhørende virvar af ledninger på Timenesveien 5 minutters gang hjemmefra. Jeg klappede min Walkstool ud ... bandt Ida til stolen ... og brugte lidt tid på at analysere motovet.
Som det ofte sker, så fik jeg selskab undervejs i tegneprocessen.
Først stoppede Josef .... har var på cykeltur, med sin datter i barnestol bag på cyklen .... han håbede, at jeg med tider og stunder ville komme forbi Havreveien med min skizzeblok. Man kan aldrig vide hvor Ida og jeg finder tegnemotiver ;-).
Den næste som stoppede var Yngve. Han har ofte skrevet hyggelige kommentarer når jeg har lagt skitser på den lokale FB-gruppe ... tak Yngve. Det blev en hyggelig snak om farve, motiver ... og job identitet.
Yngve cyklede videre .... og næsten samtidig kom Celine sammen med sin mand ....  Ulla ( deres hund ) .... og to til fra familien. Celine er også ivrig ( og dygtig ) skitsetegner. Det blev en snak om farvemedier .... mens Ulla og Ida hyggede sig .... og filtrede hundesnorene samme.
Tiden gik alt for hurtigt .... inden jeg måtte pakke sammen og haste hjem .... havde aftale med min hustru om fælles madlavning ... for en halv time siden ...

Det var forøvrigt første skitse med nye akvarelfarver ..... farverne var ok, men udvalget af farver var jeg ikke helt komfortabel med.

Klar til farvelægning ...

Næsten færdig ...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar