fredag den 6. april 2018

Graven i Glostrup

Glostrup Kirke med mine forældres grav ved den grønne busk ...
Jeg bor med min hustru i Kristiansand /Norge.
Mit barndomshjem ... er i Glostrup / Storkøbenhavn.
Her er begge min forældre gravlagt.
Far døde i 1978 og Mor døde 2002.

I denne weekend er vi på besøg hos vores yngste søn, hans hustru og børn i Glostrup.
I eftermiddag var jeg på kirkegården en times tid ... skitsen er min “samtale” med Mor og Far i dag ...

Nederst skitsen som den så ud lidt tidligere i processen ... fotograferet på kirkegården.

Det er første skitse i en ny skitsebog. Canson Art Book 180. 96 g papir 14x 21,6 cm.

Jeg har lavet skitsen med en Sailor fyldepen med original Sailor blæk som skulle være vandfast ... det er det ikke, i det mindste ikke sammen med dette papir ... derfor er der ikke som planlagt farvelagt med akvareller, men med en enkelt grøn farveblyant.
Alle "mellemtonerne" er lavet med en waterbrush med vand, som har opløst stregene i skitsen ...



Den rå skitse før bearbejdning med vand og grøn farveblyant ...





Ingen kommentarer:

Send en kommentar