fredag den 22. juni 2018

"TØRST OG TEGNING KRS"

Kristin Søndersrød Ose og Naysa Andrade ... inviterede til qroquitegning i går torsdag 21.6.18.
Det er flere år siden jeg sidst har tegnet croquis, så det var dejligt at blive inviteret til at deltage.
Der var en hyggelig flok tegnere, som dukkede op i det hyggelige lokale ... stemningen var inkluderende og  inspirerende. Og aftenens to modeller leverede spændende / interessante stillinger ... som udfordrede tegnefærdighederne ...
I pauserne var der hyggelig samtale, mens vi gik rundt og så på hinandens tegninger. Når modellen havde indtaget positur var koncentratioen så dyb at man "nesten kunne tage på stilheden" ... eneste lyd kom fra tegneredskabernes møde med papiret !

... tak Kristin Søndersrød Ose og Naysa Andrade for en fantastisk hyggelig tegneaften !!!

Tegning efter model .. som her ... regnes jo ikke som "Urban sketching" .... men et "øjebliksbillede" fra lokalet er ok. I stedet for at tegne modellen ved aftenens næstsidste positon, så lavede jeg en skitse af lokalet med nogle af deltagerne ... det var forøvrigt en 10 min stilling.

Fyldepen og akvareller i en canson art book ca A5. Stregtegning lavet på stedet. Farvene lagt på bagefter.

Helt uden for konceptet "Urban Sketching" kommer herunder 3 af mine croquistegninger fra denne hyggelig aften .... tegning nr 4, 5 og 6 denne aften. Tegnetid 2 min pr. position.

Tre stk 2 min tegninger på et 50x65 cm tegnark.
Tegnet med  pastelkridt ...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar