tirsdag den 12. september 2017

Cykelværkstedet på Østerveien ...

HM! Ser jeg har skrevet forkert dato, skulle være 12.9.
A5 fyldepenne skitse, med akvarelfarver på toppen
I dag stod jeg op til omskifteligt vejr .... det regnede ned i stænger klokke 05.00, var tørvejr kl 05.30 ... regnede igen ved 07 tiden osv.
Klokken 10.10 satte jeg mig overfor "K. Albert" ... et cykelværlsted på en stille vej i Kristiansand. Det er en cykelbutik af den gode gamle type, med cykler, knallerter, osv.
I baglokalerne er der naturligvis værksted, som udover de nævnte varer også kan klare plæneklippere.
I vinduet til højre ser man en antikvarisk knallert og et par andre ældre ting ... med håndskrevet lap ovenpå ... som ud over beskrivelsen af den mekaniske indretning, slutter med ordene "ikke til salg".
Det er herligt at der stadig er nogen som tager vare på den slags gamle klenodier ;-).
Jeg må indrømme, at vindretningen var stærkt medbestemmende på hvorfra jeg tegnede denne skitse ... så med min walkstool på plads i læ for vinden sad jeg en halv times tid med min skitsebog ... noget af tiden under paraply ... noget i gråvejr og noget i klar sol lavt over taget på cykelværkstedet.

Skitsen inden tekstblok til højre og signatur ...
bygningen til højre bag træet er det gamle rådhus på Lund.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar