lørdag den 24. marts 2018

To gange "Berhus", sammen med "Timenes Gård" og mange flere

I dag havde jeg god tid til at lave en skitse ... Ikke så veldig langt hjemmefra ligger gården "Berhus" ... vi bor på "Berhusveien" ... og jeg har flere gange lavet skitser af denne gård ... bla denne ... og denne.
Men hver gang har jeg veget tilbage for at lave en skitse av gården og alle bygningerne til venstre for gården. Det har virket uoverkommeligt ... med alt for mange detaljer. Men i dag, hvor jeg regnede med at have ca to timer til rådighed, da skulle det være ....
Vel ankommet til til cykelstien overfor "Berhus" startede jeg med opmåling af motivet. Jeg besluttede at skitsen skulle gå over 4 sider i min hjemmelavede "karmonika" skitsebog ... ca 21x58 cm ... med "Berhus" og "Timenes Gård" til højre og et antal huse/villaer til venstre .....

Højre siden af skitsen er tegnet op hen over to sider i "harmonikaen" ...
akvarellerne er klipset på plads og klar til brug ude til venstre
Det blev en hyggelig eftermiddag med fyldepen og akvareller på cykelstien. Mange valgte at stoppe og snakke ... det er altid hyggeligt når nogen viser interesse for mine hobby skitserier ... tak !


Skitsen er så færdig som den nu bliver denne gang ...
... jeg har "glemt"/"overset" nogle af husene til venstre i motivet ... hm.
Hvert felt i denne skitsebog er ca 14,5x21,5 cm.
Vandfast blæk ( Sailor ) og Akvareller ( White Night i hjemmelavet akvarel palet )


Ingen kommentarer:

Send en kommentar