tirsdag den 20. marts 2018

Huset ved legepladsen ...

I dag vågnede vi op til flot vintervejr .... sol og blå himmel. Det er en af de første dage hvor foråret presser sig på ... 2 min efter jeg var gået hjemmefra blev jeg klar over at strikketrøjen jeg havde under jakken var for varm .... men det er jo bare bonus. Jeg kunne dermed finde et sted at tegne ... uden at skulle tænke på kolde fingre osv.
Det blev til et motiv på Berhusveien ... nærmere bestemt øvre Berhusvej ... på denne årstid kan man se huset fra vinduet i min tegnehule ... indtil det forsvinder ud af syne når der kommer blade på træerne




I dag fandt jeg et fint sted at stå med udsigt til legepladsen, som er dækket med mængder af sne ... og et skraldespandestativ i forgrunden. Læg mærke til de 3 spande. Brun til bioaffald, grøn til papir og grå til restaffald ...
Det var de mange gavle som fangede mit blik ... og dermed motivet for denne skitse ...  huset til højre er det jeg kan se nede fra vinduet i huset vi bor i ... på "nedre Berhusvei".

Den færdige skitse ... ca 21x28 cm


Video med dele af tegneprocessen ... alt vist med 8x hastighed



Ingen kommentarer:

Send en kommentar