tirsdag den 29. juli 2014

En fjeldskråning i eftermiddags sol .....

Langs med Hånesvejen i en stenbunke fandt jeg en fjeldskråning på den modsatte side af vejen, som jeg fik lyst til at lave en akvarelskitse af.

Området ligger stik syd for Lauvåsen hvor jeg har fundet flere motiver tidligere.

I dag blev det til en god halv time med blyant, akvareller og en tynd sprittusch.


































Jeg plejer at tegne op med vandfast tuch, men denne gang har jeg valgt en HB blyant i stedet.

De stor træk i landskabet er reduceret til "klumper" området med omtrens ens farvetone.


Akvarelæsken er som sædvanlig klemt fast på tegneblokken.
I dag har jeg ikke brugt min waterbrush, men en nr. 6 Kolinski pensel sammen med en lille vandbeholder. Akvarelarbejdet er færdigt og jeg venter på at alt bliver tørt ....
Jeg har gennemtegnet hele motivet med en MICRON tusch ..... motivet har fået et par røde streger i baggrunden. Stendyngen i forgrunden lyftede mig tilpas op i højen, så jeg kunne udelukke Hånesvejen og parkeringspladesen på den anden side af vejen ... færdig skitse ses øverst på siden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar