fredag den 1. august 2014

Sara og Arash ...

Jeg var en tur i Markens i dag ( gågaden i Kristiansand ) .... denne 1 august var der usædvanlig mange mennesker .... og midt mellem alle lydene hørte jeg nogle dybe, kraftige bastoner ..... det var for langt væk til, at jeg kunne høre andet end "basrumlen" .... min nysgerrighed gjorde at jeg gik efter lyden ..... på Skippergt. så jeg et stort kagebord og en masse mennesker foran en scene .... på scenen stod 3 unge musikkere ... og dermed var kilden til bastonerne fundet.
Der var meget andet end bare bas.
Livsglæde strålede ud af de unge mennesker, som bl.a. sang om fælles rødder .... i en verden præget af forskellig hudfarve osv.

Et vigtigt budskab .... fortalt med hjertevarme og flot musik.

Hermed en stor tak til Sara, Asrah og Ismail for musik og tankevækkende budskab !

Desværre fik jeg kun de sidste 5 min. med mig af de unge menneskers optræden .... undervejs blev det til to skitser i min A5 skitseblok .... med fyldepen ...

Senere fandt jeg ud af at anledningen til kager og musik var, at Riksantikvaren havde besluttet at bygning Skippergt. 43 skulle fredes .... og det lægger jo op til, at jeg en anden gang må lave en skitse af det gamle smukke hus ...

En hurtig skitse 3-4 min ... fra venstre Sara og Asrah til højre på keyboard Ismail ....
A5 .... fyldepen og waterbrush

Max 30 sek. tegnetid ... Sara ... fyldepen på A5 skitsebog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar