tirsdag den 19. august 2014

7x7cm ... en hjemmelavet skitsebog

Skitsebøger er relativt dyre
.... og som nybegynder i frihåndstegning har jeg en portion præstationsangst, når jeg begynder på en ny skitsebog
..... jeg vil jo så gerne at alle skitserne  er vellykkede ...


En dag hvor jeg zappede rundt på You Tube faldt jeg over en video som viste hvordan man kunne lave sine egne skitsebøger .... af et enkelt ark papir ... det tiltalte mig .... den jeg viser herunder er lavet af et A4 ark fra en blok med billigt skitsepapir .... lidt i stil med karduspapir


Den hjemmelavede skitsebog ... ca 7x7 cm ... fyldepennen og min waterbrush
A4 arket som efter foldning og opklipning to steder er forsynet med to stykker pap som for og bagside
( med pålimet tuschskitse )
Første opslag i skitsebogen
.... læg mærke til at papstykket jeg har limet på som omslag er en antydning større end siderne i skitsebogen
Dagens skitse fotograferet efter hjemkomst.
Motivet er en tunnel for fodgængere og cyklister  ....  skitsen er lavet med fyldepen og waterbrush

Ingen kommentarer:

Send en kommentar