fredag den 21. august 2015

Ida .... vores Cavalier King Charles Spaniel







Her sidst på dagen ... efter aftenteen ... fik jeg pludselig øje på Ida, som sov i kurven på gulvet ved siden af sofabordet.

Skitsebogen og min Sailor Fude de Mannen med bøjet spids blev fundet frem og en skitse fandt vej ned på papiret ....

.... efter en lille pause tænkte jeg på hvordan samme motiv ville se ud hvis jeg lavede skitsen med min Mors blyant

... Mor døde 2002, og jeg arvede bl.a. alle hendes tegnesager. Denne blyanten var altid med hende. Hun tenkte, talte osv aldrig uden netop den blyant og forklarende smaåskitser på servietter, kuverter osv

.... skitse nr 2 blev anderledes, ikke kun fordi vovse lå i en anden stilling i kurven, men måske mest fordi pennestregen og blyant stregen har forskellige kvaliteter ....
... netop her, med disse to skitser ... der er jeg ikke i tvivl om hvilken jeg synes bedst om



Mors blyant ... en Shorty med 6B 3,15 mm tyk stift har jeg brugt en del ... for 10-12 år siden. For nylig fandt jeg den frem igen ... ledte lidt på nettet, og fandt ud af at den er tysk produceret og findes i mange farver .... her en link til Wörther som laver denne blyant som i nogle kredse har kult status.

Efter den spontane skitse af vores vovse, så tror jeg også jeg kommer til at bruge den en del fremover. Måske skal jeg gå op i papirformat ... A6 som Ida er tegnet på i dag bliver nok lidt småt til en blyant med 3,15 mm stift ....


Til venstre: Ida tegnet med fyldepen: Sailor Fude de Mannen med bøjet spidt.
Til Højre er fyldepennen byttet ud med en SHORTY fra Wörther
Dobbeltopslag i A6 skitsebog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar