tirsdag den 4. august 2015

Med "Volvo" og Aquabrush ...

For et par uger siden lavede jeg en skitse med fyldepen og en hvid kuglepen i en skitsebog med farvet papir.

Skitsebogen var helt ny. Farvet papir er nyt for mig. Jeg er i en proces hvor jeg prøver mig frem med forskellige tegnematerialer for at se hvad der fungerer bedst med det farvede papir.

Skitsen til højre var en af de første ... fremtiden må vise hvor jeg ender .. link til det gamle indlæg med denne skitse











For en tid siden var min hustru og jeg på loppemarked i Posebyen ... ( en gammel bydel i Kristiansand ) ... der fandt jeg en "Volvo" som var til salg for 10 kr !!!







 "Volvoen" fik efter hjemkomsten ny "motor" .... tubefarver med akvarel blev fyldt i hullerne og en "lommefarvelade" havde set dagens lys ...
Den gamle skitse på farvet papir blev fundet frem forleden ... en stump akvarelkarton, min nye "Volvo" og en waterbrush blev fundet frem ... og med udgangspunkt i den oprindelige skitse lavede jeg en ny udgave ... resultatet ses her over sammen med noget af "værktøjet"

Efter at akvarelskitsen havde ligget og flydt på bordet nogen dage fandt jeg den frem igen ... denne gang blev det en af mine kinesiske kaligrafifyldepenne som kom på arbejde ... kombinationen af akvarelskitsen og fyldepennestreger ses herunder ...

Akvarel skitse ... ca A5

Ingen kommentarer:

Send en kommentar