onsdag den 26. august 2015

I dag startede jeg på en ny skitsebog ...

På Metrobuss M2 ...
Skitsebog nr. 3 ( af 5 ) er fuld af skitser og nr. 4 er fundet fram.
Det er en skitsebog fra Daler&Rownes billigserie ... i A6 størrelse.

Til den første skitse i denne skistebog fandt jeg motivet på bybussen. Han stod på bussen sammen med mig, og sattet sig med ryggen til køreretningen.
Jeg fandt plads længere bagud i bussen. Anden række efter midterdøren og et trin højere, så jeg havde fin udsigt, samtidig med at jeg kunne tegne rimeligt diskret ....
Som det ses er det en skitse lavet med fyldepen til stregarbejdet, og en waterbrush til laveringerne.

Efter en tur hos frisøren stod jeg et kvarters tid under en markise ( det småregnede ) og lavede en enkelt skitse af Henrik Wergelands Gt på langs ..... vejen krydses af Markens efter det første træ til venste.

Denne gang blev der også filmet ... med mit lille Xiaomi Yi. I første del af videoen er tempoet skruet op til 8 gange normalen ... i den sidste del dobbelt tempo.


Fyldepen og waterbrush i A6 skitsebog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar